maandag 2 maart 2009

filatelie

Filatelie

Waarom doe ik het over filatelie?
Ik doe het zelf ook.

Filatelie is hetzelfde woord als postzegels verzamelen, alleen dan wat chiquer. Je bent pas echt een filatelist als je postzegels ook echt gaat bekijken en kijken wat de waarde er van is.
Filatelie is (voor zo ver we het weten) rond 1864 begonnen in Frankrijk.
Elke postzegel heeft zijn eigen waarde, die kan je bekijken in een speciale postzegel catalogus.
Er zijn ook postzegelbeursen daar kan je je postzegels laten veilen.
Dit is de beroemdste postzegel ter wereld: de blauwe Mauritius.
Hieronder zie je de vier tot nu toe bekende ongebruikte blauw Mauritius:



Koningin Elizabeth II.
Het museum voor communicatie in Den Haag.

Het post museum in Londen.t blue penny museum in Port Louis.
Bleu Penny.
Hoe kan ik filatelist worden en waarom zou ik dat worden???


Hoe kan ik een filatelist worden??:
Je bent echt een filatelist als je postzegels ook echt gaat bekijken en kijken wat de waarde er van is.
Postzegels in een album insteken.
Soms postzegels kopen
.

Waarom zou ik het doen??:
Het is leuk(mijn mening).
Als je het later verkoopt kan je er veel mee verdienen.
Het is een speciale hobby (mijn mening).

Arman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.